16.4.06

Midtlivskrise

Efter at have tilmeldt sig de forskellige blogindeks ser Furby efter, om der er nogen, der blogger om Furbies. Furby må dog erkende, at mens han var hot i 1998, er han not i 2006.
I 1998 var der mange børn, der havde en hjemmeside om Furby, som f.eks. 11 årige Pernille, som Furby fandt ved at søge på Google, men næste generation Furbies (2005) har ikke den samme appel til børnene som den første. Hvad enten man kan lide det, så er børn også forbrugere, og legetøjtrends skifter med samme hast som biler-ditto.

Blogindeksene er i det hele taget ikke det sted, man finder børn og unges blogs. Indeksenes tilmeldingsprocedure er slet ikke en metode, der apellerer til børn og unges måde at danne fællesskaber på nettet. MySpace og danske Arto passer i langt højere grad til børn og unges netanvendelse. En artikel i NewsWeek betegner måden MySpace breder sig blandt børn og unge således: "Simply by word of mouth, it is spreading through the youth world like head lice at a kindergarten." (MySpace har ifølge artiklen 65 million brugere, overvejende teenagere og får for tiden 270.000 nye brugere på en god dag!)

Blogindeksene egner sig kun til at finde blogs om voksenemner, og Furby må modstræbende indse, at han er en ældre herre og se at skaffe sig nogle vokseninteresser.

3 Comments:

Blogger Heike said...

Har først lige opdaget "Den lådne bog" som værende ganske u-undværlig for lige hårede mig! Og by the way - jeg hjalp min veninde med at rydde op på et børneværelse, hvor jeg fandt en - ja! Furby!! nede i bunden på en legetøjskasse! Og den skulle ikke smides ud, men blev genopdaget og straks nusset med...En lille trøst måske.
Mange hilsner, Heike

september 08, 2006  
Blogger lis faurholt said...

Heike, a Rescue Hero :)

september 08, 2006  
Blogger Heike said...

hihihi - jeg er især vild med de der Madonna-mikrofoner...:)))

Sikken skat - din lådne bog (mega hamrende god titel! Rammer lige midt i min konflikt mellem bogligheden og det sanselige!). Har allerede fået mig noget del.icio.us ...
Tak :))))!

september 10, 2006  

Send en kommentar

<< Home